lunes, 19 de enero de 2009

Streaming:

El principal problema dels fitxers de vídeo digital és el seu gran pes i la seva transmissió per Internet. La solució a aquest problema es va trobar en la tècnica del Streaming o flux de dades. Bàsicament, el fucionament recau en que aquest tipus de fitxers es poden veure mentre s’estan descarregant.

Per visionar bé un fitxer en streaming el que importa és la relació entre la velocitat de descàrrega i la velocitat de visionat. Si la velocitat de visionat és major a la de descàrrega, molts reproductors es queden aturats uns moments indicant la paraula “bufering” i una icona que indica el tant per cent necessari per tornar a reproduir. En pocs segons es torna a visionar.

Si hi ha problemes amb l’ordinador o saturació de la xarxa, és recomanable aturar el visionat amb una pausa durant uns segons, per a què el fitxer pugui actualitzar dades posteriors al moment del visionat.

Per poder llegir el vídeo en directe cal un client o reproductor de vídeo que accepti els fitxers i protocols del servidor. Tres varen ser les primeres empreses en adaptar els seus entorns de vídeo a la tecnologia Streaming.

  • RealMedia: La casa Real Netwoorks va ser la primera en desenvolupar la tecnologia del Straming per a àudio i vídeo. Els seus reproductors real player i servidors es varen convertir en un dels tres estàndars de vídeo a la xarxa. Disposa d’un fitxer propi i un entorn de codificació. El seu desenvolupament ha rebut diferents crítiques des d’Internet, a l’igual que les seves funcionalitats.

No hay comentarios: